מה ההבדל בין ביטוח בריאות פרטי לביטוח בקופת החולים?

מה ההבדל בין ביטוח בריאות פרטי לביטוח בקופת החולים?

ישנם סוגים שונים של ביטוחים רפואיים: לתושבי ישראל קיימים ביטוחים רפואיים שניתנים ע"י קופות החולים השונות וכן הרחבות משלימות של ביטוחים מטעם אותן קופות.
לאלו שאינם תושבי ישראל – עובדים זרים או תיירים – קיימות פוליסות ביטוח פרטיות המספקות להן שירותים רפואיים במהלך שהותם או עבודתם בארץ.

מה ההבדל בין כל סוגי הביטוחים השונים? – גל הבריאות עושה לכם קצת סדר בבלגן… 

מה קובע חוק ביטוח בריאות ממלכתי?

החוק קובע שכל אזרחי ישראל זכאים לקבל שירותי בריאות – כל אחד בקופת החולים שהוא מבוטח בה.
כמו כן קובע החוק, שסל הבריאות הממלכתי הינו זהה לחלוטין בכל קופות החולים הקיימות בישראל.
בנוסף לסל שירותי הבריאות שקיים, קופות החולים השונות מציעות שירותים וכיסויים מורחבים נוספים שניתן לקבלם דרך ביטוחים משלימים.
בנוסף לכל מה שמציעות קופות החולים, אנשים רבים רוכשים בנוסף גם ביטוח בריאות פרטי דרך חברת ביטוח.
הסיבה לרכישת הביטוח הפרטי היא שביטוחי קופות החולים אינם מכסים  את כל התרופות והטיפולים שמציעים הביטוחים הפרטיים דרך הפוליסות שלהם.

מהו הכיסוי הרפואי שנותנות קופות החולים?

קופות חולים הפועלות בישראל הינן: מכבי, כללית, מאוחדת ולאומית.
את השירותים הרפואיים מקבלים חברי קופות החולים תמורת תשלום מס בריאות.

בין השירותים הרפואיים של קופות החולים ניתן למנות:

– שירותי אשפוז
– בדיקות
– טיפולים
– תרופות
– ציוד רפואי

במסגרת הביטוח המשלים (שב"ן) בכל קופה מקבלים טיפולים ושירותים שאינם כלולים בסל השירותים הבסיסי, שאותו קבע החוק.
כל קופת חולים מציעה במסגרת זו סל שירותים שונה שעליו החבר צריך לשלם תשלום חודשי נוסף.

בין הטיפולים והתרופות של הביטוח המשלים ניתן למנות:

– בחירת רופא מנתח מתוך רשימת רופאים
– החזר כספי של תשלום התייעצויות אצל רופאים מומחים
– הפריות חוץ גופיות
– בדיקות גנטיות במהלך הריון
– החלמה אחרי לידה
– טיפולי שיניים
– תרופות שאינן כלולות בסל התרופות

מהו ביטוח בריאות פרטי ומה הוא כולל?

חברות הביטוח השונות, כמו למשל מנורה ביטוח, מציעות פוליסות של בריאות פרטי.
ביטוח פרטי מעניק למבוטח עוד רובד של שירותים וכיסויים רפואיים, תוך שימת דגש מיוחדת על שירותי רפואה פרטיים נרחבים יותר משל קופות החולים או הביטוחים המשלימים מטעמן.
ישנם סוגים שונים של ביטוחי בריאות פרטיים הנבדלים זה מזה בהיקף הכיסוי הרפואי שהם מציעים למבוטח ובסוגי השירותים שכלולים בו.
לרוב, פוליסות אלו מעניקות למבוטחים אפשרות רבה יותר בבחירת רופאים, מרפאות או בתי חולים לעריכת בדיקות, לאשפוז או לניתוח וכן אלמנט חשוב של זמינות גבוהה יותר.
הביטוחים הפרטיים גם מציעים כיסוי לניתוחים פרטיים בארץ ובחו"ל, לטיפולים חדשניים הנעשים בעזרת טכנולוגיות מתקדמות, לבדיקות רפואיות שאינן ממומנות או שממומנות חלקית על ידי קופות החולים, לתרופות שלא בסל התרופות, להשתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל ועוד.

ביטוח רפואי לעובד זר

צו עובדים זרים שנכנס לתוקפו בשנת 2001 קובע, שעובד זר שאינו תושב ישראל ואינו זכאי לביטוח בריאות במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי, זכאי לביטוח רפואי מיוחד שיסדיר עבורו קבלת שירותים רפואיים.
לכך קיימים ביטוחי בריאות לעובד זר, כמו ביטוח הבריאות הפרטי של הראל לעובדים זרים, שמטרתם לספק לעובדים הזרים שירותי רפואה.

עלפי צו העובדים הזרים זוהי חובתו של מעסיק העובד הזר לרכוש לו ביטוח רפואי ואם לא יעשה זאת הוא צפוי לעונשים ולתביעות בגין כיסוי ההוצאות הרפואיות של העובד הזר שלו.
ביטוח רפואי לעובד זר כולל: כיסוי מקיף למגוון רחב של שירותים רפואיים: ביקור אצל רופאי משפחה ורופאים מומחים, שירותי מעבדה, בדיקות אבחון, צילומי רנטגן והדמיה שונים, שירות וטיפול בחדר מיון, מימון תרופות, אשפוז וניתוחים.
כמו כן מכסה הביטוח את כל השירותים הניתנים לעובדת זרה בהריון ולאחר לידה.
ניתן אף להוסיף לביטוח בריאות של עובד זר גם פוליסת הרחבה הכוללת פיצוי למקרה מוות מתאונה או נכות מתאונה, הוצאות העברת גופה לחו"ל וטיפולי חירום בשיניים.

את השירותים הרפואיים זכאים העובדים הזרים לקבל בסניפי קופ"ח בכל הארץ ולרשותם עומד מוקד מאויש 24 שעות ביממה ע"י צוות מוקדנים דוברי שפות שונות המיועד לתת להם מענה רפואי.

ביטוח תיירים

ביטוח תיירים מיועד לתיירים ולתושבים חוזרים במהלך שהייתם בישראל. הביטוח מאפשר להם לקבל שירותי רפואה מקיפים בארץ, כגון: ביקור אצל רופא משפחה ו/או רופא מומחה, אשפוז בבית חולים, בדיקות מעבדה, צילומי רנטגן, א.ק.ג, גבסים ותחבושות, טיפול חירום בשיניים, כיסוי מחירי תרופות (בהשתתפות עצמית) וכן קבלת שירותים רפואיים שונים שלא בעת אשפוז ובעת אשפוז בבי"ח ציבורי וכיסוי הוצאותיהם.

מכיוון שהם אינם תושבי ישראל, ביטוח התיירים הוא האפשרות היחידה בה יוכלו לקבל עזרה רפואית בתקופה בה הם נמצאים ומטיילים בארץ.

פוליסת ביטוח תיירים מתאימה לתיירים עד גיל 75, המגיעים לישראל לתקופה של יותר מ-7 ימים.

קבלת השירות הרפואי מתבצעת ע"י ספק של שירות הראל, קופת חולים מכבי וכן ע"י שירותי קופת חולים כללית.