עובד זר סיעודי

עובדים זרים לסיעוד מספקים סיוע חיוני לאנשים סיעודיים שאין להם את היכולת להתנהל בעצמם. תפקידם של העובדים הסיעודיים הוא לדאוג לרווחת המטופל ולכל צרכיו. זה כולל סיוע יומיומי כמו עזרה בהלבשה, רחצה, הכנת אוכל וכל סיוע נוסף שיש בו צורך. רוב העובדים הזרים לסיעוד מגיעים מהפיליפינים, נפאל, הודו וסרי-לנקה.

זכוית עובדים זרים בסיעוד

מי זכאי לעובד זר סיעודי

היתר להעסקת עובד זר סיעודי היא לא דבר שכל אחד יכול לקבל. בכדי לקבל אישור להעסיק עובד זר המטופל צריך לעמוד במבחן התלות מטעם ביטוח לאומי. מבחן שקובע את רמת הסיוע לה זקוק המטופל בהתנהלות היומיומית. ההיתר עצמו ניתן על ידי רשות האוכלוסין וההגירה, העסקת עובד זר ללא קבלת היתר היא עבירה על החוק.

גיוס עובד זר לסיעוד

לאחר קבלת ההיתר מרשות האוכלוסין וההגירה ניתן להתחיל בשלב גיוס העובד. גיוס העובד יכול להיעשות בשתי דרכים: באופן עצמאי ובעזרת חברות המתמחות בהשמת עובדים זרים. כשמגייסים עובד זר חשוב לוודא שיש לו אישור לעבוד בתחום הסיעוד ושאשרת העבודה שלו בתוקף. המעסיק צריך לרשום את העובד הזר על שמו ברשות האוכלוסין וההגירה לאחר ששילם את תשלום האגרות שלו. המעסיק והעובד יחתמו על הסכם עבודה המקובל על שניהם בו יוחלט על המשכורת של העובד וכל התנאים להעסקת העובד בשפה המובנת לשני הצדדים.

זכויות עובד זר סיעודי

זכויות עובד זר סיעודי

כמו כל העובדים הזרים המועסקים בארץ גם עובדים זרים לסיעוד נמצאים תחת החסות של חוק העסקת עובדים זרים. המעסיק חייב לדאוג לעובד הזר לתנאי העסקה הולמים ולכל הזכויות בכפוף לנדרש בחוק. זכויות עובדים זרים סיעוד כוללות:

  • מגורי מחיה הולמים
  • יום מנוחה אחד בשבוע
  • חופשה שנתית
  • דמי הבראה
  • ביטוח בריאות
  • ביטוח פנסיוני