טסים לחו"ל ? אלו הדברים שתצטרכו

אם החלטתם לטוס לחו"ל, תתבקשו להתארגן מהארץ על מספר נקודות בהתאם ליעד אליו אתם טסים. ישנן מדינות שבכניסה אליהן תדרשו להציג ויזה, במדינות אחרות תזדקקו לביטוח ייעודי (אקסטרים במידת הצורך) ולעתים תתבקשו ע"י משרד הבריאות לבצע חיסונים כדי לשמור על בריאותכם. אין ספק כי בכל מדינה הסכנות והדרישות שלה, אך בבואכם לטוס אל מעבר לים, חשוב שתבדקו בדיוק המרבי למה אתם זקוקים וזאת כדי לאפשר לעצמכם ליהנות במקסימום ולא להסתכן בדברים שאתם יכולים להימנע מהם.

רשימת הדברים שתזדקקו להם בחו"ל

ויזה – אם אתם טסים לארצות הברית, תדרשו להוציא ויזה לארה"ב, אם אתם טסים לאוסטרליה תתבקשו להוציא ויזה לאוסטרליה כמו גם תאילנד וכיוצא בזאת. לכל מדינה החוקים שלה ועל מנת שלא תקלעו למצב בו אתם טסים עד היעד ולא מורשים להיכנס משום שאין בידיכם את הוויזה הנדרשת, חשוב לבחון מבעוד מועד האם נדרשת ויזה ליעד המתוכנן או לאו ואם כן היכן ואיך מוציאים אותה.

מזוודות – הדבר הראשון הם המזוודות שיכילו את כל הציוד שלכם. חשוב לבדוק מבעוד מועד כמה מזוודות אתם רשאים להביא לטיסה ובאיזה משקל עתידה להיות כל מזוודה. במזוודה ראוי שתאכלסו את הבגדים שלכם, את כלי הרחצה וכל דבר לו אתם זקוקים בטיול שלכם. שימו לב כי במזוודות לא נשאר שום דבר שלא צריך להיות בהם (קליעים מימי הצבא וכיוצא בזאת). כשאתם אורזים חשוב לקחת בגדים שמותאמים לאקלים במקום אך להוסיף גם בגדים קצרים וגם ארוכים משום שאין לדעת מה יקרה במהלך הטיול ותמיד טוב לשריין ציוד לכל מקרה שלא יהיה.

ביטוח – אלמנט שבלעדיו לא טסים לחו"ל הוא ביטוח תיירים. תפקיד פוליסת הביטוח הוא לאפשר לכם לטוס בראש שקט לחול ולא להיקלע למצב בו אתם נמנעים מטיפול רפואי משום שאין לכם את היכולת הכלכלית עבורו. פוליסת הביטוח היא שתאפשר לכם לגשת לכל רופא ובכל זמן נתון וכמובן עם כל בעיה בריאותית. היה ואתם טסים לערוך פעילות ספורטיבית/אקסטרים, שימו לב שאתם רוכשים ביטוח מותאם, משום שביטוח רגיל לא בהכרח יכסה בעיות שנגרמו כתוצאה מהפעילות הספורטיבית אותה ביצעתם ושבעקבות נפצעתם.

עזרה ראשונה – חשוב מאוד לקחת אתכם לטיול תיק עזרה ראשונה ובין היתר לשים בו אקמול, פלסטרים, יוד חיטוי וכיוצא בזאת. תיק עזרה ראשונה הופך לשימושי מאוד בחו"ל כך שבמידה ולא תיקחו אותו תרגישו בחסרונו אך אם כן תיקחו אותו תבינו עד כמה הוא היה הכרחי.

לסיכום, לכל יעד אליו אתם טסים חשוב להתארגן בהתאם ולהכין את הדברים להם אתם זקוקים. כל עוד אתם מתארגנים מבעוד מועד לטיול, הרי שאתם עתידים ליהנות ממנו, אך אם לא תכינו עצמכם ותתארגנו בהתאם, אתם עתידים למצוא עצמכם מתעסקים בבירוקרטיה וחווים אי נוחות משוועת.