הטבות לעובדים זרים וזכויותיהם

העסקת עובדים זרים ללא ביטוח

כמו כל אזרח במדינת ישראל, גם לעובדים הזרים מגיע את כל התנאים אשר נהוגים בחוקי העבודה של ישראל. כל חוקי העבודה למיניהם תקפים גם על עובד שהוא לא אזרח ישראל, כלומר החוקים חלים גם על העובדים הזרים. על המעסיק לתת לעובד הזר את כל הזכויות הסוציאליות שהוא זכאי להן. במידה והזכויות הבסיסיות לא ניתנות, המעסיק עלול להיענש על ידי רשויות האכיפה של ישראל. אז היום אנחנו נדבר על כל הטבות לעובדים זרים וזכויותיהם. שווה להמשיך לקרוא.

האם לעובד זר מגיע נקודות זיכוי ?

עובד זר רגיל מן המניין, לא זכאי לאותן נקודות זיכוי כמו תושב ישראל, אך קיימות כל מיני תקנות של מס הכנסה אשר מאפשרות לעובד הזר לקבל זיכוי ממס. עם השנים החוק השתנה, כיום אלה נקודות זיכוי לעובד זר שמגיעות לו. לעובד זר שהוא חוקי ומועסק בכל תחום חוץ מסיעוד, מגיע נקודת זיכוי אחת בלבד. לעובד זר שכן יהיה מועסק בתחום של סיעוד, יגיעו 2.25 נקודות זיכוי. כל עובדת זרה, לא משנה באיזה תחום היא עובדת, מגיעה עוד חצי נקודת זיכוי מתוקף היותה אישה עובדת.

מהן הזכויות של העובדים הזרים?

זכויות עובדים זרים הן כמו הזכויות הבסיסיות של תושבי ישראל. לכל עובד זר מגיע לקבל את שכר המינימום ולא פחות ממנו, מגיע לו לקבל מנוחה שבועית במשך 25 שעות ברציפות ואי אפשר להמיר אותה בשכר. על פי החוק של דמי מחלה, על כל חודש עבודה, לעובד מגיע יום וחצי של מחלה בתשלום. גם חופשה שנתית מגיעה לעובד הזר. החוק מאפשר לעובד לצאת לחופשה שנתית במהלך השנה, אך הוא לא יכול להחליט מתי החופשה תתנהל. זה המעסיק מחליט. נוסף על כל אלה, לעובד הזר מגיע גם הפרשות לפנסיה והודעה מוקדמת על הפסקת עבודה, ובכלל, כל מה שמגיע לתושב המדינה, מגיע גם לעובד הזר.

מה הן ההטבות הנוספות שיש לעובדים הזרים?

כל העובדים הזרים מתייצבים מדי יום ביומו לעבודה ומבצעים אותה על הצד הטוב ביותר כדי שתהיו מרוצים. אם אתם מציעים לעובדים שלכם כל מיני הטבות, אתם בעצם מראים להם שאתם רואים אותם ואת ההשקעה שלהם, ועצם נתינת ההטבה מראה להם שאתם גם מעריכים אותם. ההטבה תעזור לכם להעלות את המוטיבציה של העובדים ואת הנאמנות שלהם למקום בו הם עובדים. ההטבה יכולה להיות מילה טובה, יום חופש נוסף, יום כיף לו ולמשפחתו או אפילו שי נחמד לאות הערכה. ההטבה לא חייבת להיות נטל כלכלי עליכם, מספיק משהו קטן שיביע את הוקרת התודה שלכם. לפעמים הכרת התודה הזו יכולה לעשות את כל ההבדל בעבודתם של העובדים הזרים. זה יכול לעשות את כל ההבדל בין אי רצון לעבוד לבין רצון לעבוד.