המדריך המלא לביטוח עובדים זרים

המדריך המלא לביטוח עובדים זרים

אם יש משהו שאסור להתפשר עליו כאשר מעסיקים עובדים זרים, זה הנושא של הביטוח. ביטוח של עובדים זרים מגן לא רק על העובדים עצמם, אלא גם עליכם – המעסיקים של העובד הזר. רגע לפני העסקת עובדים זרים, חשוב לוודא שאתם רוכשים את פוליסת הביטוח המקיפה ביותר והרלוונטית לעובד ולכם, המעסיקים שלו- וכמובן שהכל יהיה בתאם לחוק העסקת עובדים זרים.

אם אתם מחפשים אחר המדריך המלא לביטוח עובדים זרים בישראל, אתם כנראה מודעים לחוק ולמה שהוא דורש ממכם. בפועל, הביטוח של העובדים הזרים הוא ממש לא בגדר המלצה, אלא בגדר חובה לכל דבר. על פי החוק, המעסיקים חייבים לבטח את העובדים בביטוח החל מהיום הראשון לעבודתם. אז אם אתם מתכננים העסקת עובד זר בקרוב, יהיה כדאי להתכונן מראש ולברר מחירים עבור פוליסות ביטוחים מקיפות ומתאימות למקרה הספציפי שלכם. 

בקופת חולים או בחברת ביטוח פרטית?

כל עורך דין הגירה יגיד לכם שחובה לבטח את העובד הזר. אבל כל עו"ד הגירה גם יגיד לכם, שיש לכם את האפשרות לבחור היכן לבטחו. יש איזשהו מיתוס אורבני לגבי ביטוח לעובדים זרים, שגורס כי החובה היא לבטח אותם בקופות החולים. ובכן, זה ממש לא ככה. ביטוח עובדים זרים ניתן לרכישה אמנם בקופות החולים השונות הפזורות בארץ, אבל אפשר לבטח את העובדים גם דרך חברות ביטוח פרטיות. 

המלצה מאיתנו, מאחר שיש לא מעט חברות ביטוח עובד זר בארץ,  יהיה כדאי תמיד לערוך איזשהו מחקר שוק קצר והשוואת מחירים בין חברות הביטוח השונות. ככה תוכלו להכיר את המחירים, להבין את הפוליסות, לדעת מה הן כוללות וכו'. לאחר שיש לכם את כל המידע שהייתם צריכים, יהיה אפשר לבחור בחברת הביטוח הנכונה לכם. 

מנורה מבטחים - גל הבריאות - ביטוח עובדים זריםהראל - ביטוח עובדים זרים - גל הבריאות

 

 

 

 

 

הצהרת הבריאות של העובד הזר

בין אם אתם מעסיקים עובד זר, עובד סיעודי או מומחה זר בתחום עיסוקכם, יהיה חשוב לוודא שהעובד ממלא הצהרת בריאות. עורך דין הגירה יגיד לכם חד וחלק, ללא הצהרת בריאות לא יהיה ניתן לבטח את העובד הזר. 

מעבר לכך שחברת הביטוח תדרוש הצהרת בריאות מהעובד הזר, תזכרו שזו גם הזדמנות עבורכם לברר אם לעובד יש בעיות מסוימות, מחלות רקע וקשיים אחרים שעשויים להפריע לו למלא את תפקידו. כמו כן, יהיה כדאי לבדוק מול חברת הביטוח את סוגי ההרחבות הניתנות לרכישה. בואו נסביר במה מדובר. 

הרחבות לביטוחים של עובדים זרים

בין אם אתם מקבלים סיוע מטעמו של עורך דין הגירה או לא, חשוב לזכור – ביטוחים ניתנים להרחבה. עו"ד הגירה יגיד לכם הרחבות לביטוח עובדים זריםקיימים מקרים שונים אשר מצריכים סיוע

נוסף עבור העובד הזר. בפועל, הרחבות לביטוחים לא עולות הרבה כסף, ככה תוספת של המעסיק היא יחסית מינורית. 

עבור עובדים זרים, הרחבות של ביטוחים הן משמעותיות מאוד. למשל, הרחבת ביטוח עובד זר עבור הטסתו חזרה הביתה (ב

 

מקרה של תאונה, חלילה). עבור העובד הזר, הרחבות הביטוחים יכולות להיות בדיוק מה שמבדיל בין קבלת טיפול רפואי הולם לבין הפסד כל הכסף שהעובד הרוויח.

 

למידע נוסף על ביטוח נסיעות לחו"ל הראל