בעיקר יתרונות: ביטוח עובדים זרים

ביטוח עובדים זררםי- בעיקר יתרונות

בין אם אתם מעסיקים עובדים ממדינה כזו או אחרת, אתם צריכים לדעת שהם מבוטחים ושהכול מתנהל על מי מנוחות. בפועל, עובדים זרים שאינם מבוטחים מהווים סכנה בהתהוות. מעבר לכך שאתם, כמעסיקים, חשופים לתביעות משפטיות, גם העובד חשוף לסכנת פציעה ללא כיסוי ביטוחי. 

אם מדברים על ביטוח לעובדים זרים, בעיקר מדברים על יתרונות. אנחנו לא יכולים לדמיין איזשהו חסרון בביטוח העובד הזר שלכם, במיוחד אם העובד אצלכם בבית, במשק, בבית העסק, או בכל מקום תעסוקה אחר. בשורה התחתונה, ביטוח עובדים זרים מאפשר לכם להנות משקט תעשייתי. גם אם חלילה יקרה משהו לעובד הזר, אתם תדעו שאתם מבוטחים ושהכול בידיים מקצועיות של חברות הביטוח ועורכי הדין. הנה כמה דגשים שכדאי להכיר בנושא. 

ביטוח לעובדים זרים- דגשים שחשוב להכיר

בעוד שאזרחים ישראליים רבים מוציאים דרכון פורטוגלי וטסים לעבוד בחו"ל, אזרחים זרים אחרים מגיעים לעבוד בישראל. כיום העולם עובר תהליכי גלובליזציה משמעותיים, וגבולות השמיים נפתחו באופן נרחב. עובדים מגיעים לעבור בישראל, בדיוק כשם שעובדים ישראליים טסים לעבוד בחו"ל. 

בין אם אתם טסים לעבוד בחו"ל, או שמא אתם מעסיקים עובדים זרים אצלכם, אתם תצטרכו ביטוח עובדים זרים. לא פעם, עובדים עלולים חלילה להיפצע במהלך עבודתם, מה שיחייב אתכם להפעיל אי-אלו בירוקרטיות ביטוח ובירוקרטיות משפטיות. 

כמה עולה ביטוח לעובד זר? ובאיזו חברת ביטוח להסתייע? 

בכדי לדעת במדויק כמה עולה ביטוח עובד זר, יהיה כדאי לקבל הצעות מחיר ממספר חברות ביטוח. בפועל, השוק רווי וגדוש בחברות ביטוח שונות שמציעות פוליסות במחירים אטרקטיביים. אבל חשוב לציין, אתם לא אמורים לבחור בכל חברת ביטוח שמציעה פוליסות מאוד זולות. 

אם כבר עברתם את התהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי ואתם עומדים לטוס לחו"ל, אנחנו ממליצים על חברת ביטוח מקומית. אבל אם אתם מעסיקים עובדים פורטוגלים או מכל מדינה אחרת, אנחנו נמליץ לכם על חברת ביטוח ישראלית. 

באילו מקרים ניתן להפעיל את חברת הביטוח? 

את חברת הביטוח ניתן להפעיל במקרים שונים, למעשה בכל מקרה שבו צד מסוים דורש שיפוי. הוצא דרכון פורטוגלי ועבודה בחו"ל זה דבר אחד. אבל להעסיק עובדים זרים אצלנו בעסק זה דבר שונה. אם אתם טסים לעבוד בחו"ל, אתם בעיקר צריכים להסתמך על עצמכם. אבל אם עובד זר מגיע לישראל כדי לעבוד אצלכם, הוא בעיקר יסתמך עליכם. 

אם למשל העובד הזר ייפצע במהלך העבודה, סביר להניח שהוא יפנה אליכם בכדי לקבל את פרטי הביטוח שלו. במקרים אלו, יהיה כדאי להסתייע בחברת ביטוח שדוברת את שפת העובד הזר. כמו כן, יהיה חשוב לקבל גם סיוע משפטי במקרים מסוימים. 

סיוע משפטי וסיוע ביטוחי – במי מסתייעים?

אם יש לכם חברת ביטוח ששומרת עליכם, בדרך כלל אותה חברת ביטוח תעבוד מול גורמים משפטיים שונים כמו למשל עורכי דין. אם כך, כאשר העובד הזר מבקש להפעיל את הביטוח, יהיה חשוב לבדוק מול חברת הביטוח לגבי הסיוע המשפטי שהיא אמורה להעניק לכם. זאת, כמובן בהנחה שבחוזה הביטוחי שלכם מצוין הסעיף של סיוע משפטי במקרה הצורך.